Pozycjonowanie

Blue Vision Internet Marketing

Piastów Śląskich 49

01-494 Warszawa


tel.:

22 423 11 11

 

22 425 32 32

fax.:

22 398 78 90

Kampania zakupowa

„Jeśli kogoś nie ma w Google znaczy, że w ogóle nie istnieje.” 

Danny Sullivan
Kampania zakupowa lub inaczej: Zakupy Google są nową opcją dopełniającą kampanię Adwords w Google. Opcja kampanii zakupowej skierowana jest do sklepów internetowych.
 

Ta dość nowa usługa w Google, polega na wyświetlaniu zdjęć produktów wraz z ceną w wynikach wyszukiwania Google. Kampania zakupowa wymaga połączenia produktów w sklepie z tzw. Google Merchant Center. Dzięki temu połączeniu Google posiada informacje, które produkty są aktywne, jakie są ich nazwy, kategorie i ceny. Widzi także obrazki związane z danym produktem. A następnie te informacje Google wykorzystuje przy tworzeniu kampanii zakupowej.
 

Linki kampanii zakupowej są widoczne po prawej stronie wyników wyszukiwania, na wysokości zwykłych tekstowych linków Adwords. Wyróżniają się tym, że każdy z nich zawiera nazwę produktu, zdjęcie i cenę oraz adres sklepu, z którego dany produkt pochodzi. Zdarza się, że jeden sklep posiada kilka produktów w kampanii zakupowej pod danym hasłem kluczowym.
Istotne jest tu dobre nazewnictwo produktu i kategorii, w której produkt się znajduje. Dzięki temu Google dopasowuje wyszukiwane hasła do produktów, które wyświetla, zupełnie tak jak w przypadku linków tekstowych Adwords czy wyników wyszukiwania.

Korzyści z kampanii zakupowej:
 - Atrakcyjna wizualizacja produktu
 - Link kierujący bezpośrednio na stronę produktu (ułatwione poszukiwanie ofert)
 - Dzięki dopasowaniu wyszukiwanych haseł do produktów, skuteczność reklamy jest bardzo wysoka
 - Dodatkowa możliwość wejścia na stronę z Google (poza wynikami organicznymi i linkami tekstowymi Adwords)

Case study – ErgoExpert.pl

Dla Klienta - ErgoExpert zorganizowaliśmy kampanię zakupową. Odpowiednio przygotowaliśmy plik z artykułami. Utworzyliśmy specjalne nazewnictwo kategorii dla Google.  
Po zaczytaniu i sprawdzeniu przez Google produktów, stworzyliśmy kampanię.
Skuteczność reklamy jest bardzo wysoka z uwagi na to, ze pliki graficzne przykuwają uwagę znacznie bardziej niż tekst. Google poza wstawką z Google grafika, jest wypełniony głównie treścią, więc Zakupy Google stanowią dość duże uatrakcyjnienie wyszukiwarki. Dodatkowo linki prowadzą bezpośrednio na stronę produktu co ułatwia zakup i oszczędza czas Użytkownika przy poszukiwaniu ofert. 
 

Poniżej przykłady wyników wyszukiwania, przy których wyświetla się reklama Klienta:

 

Blue Vision Internet Marketing

Piastów Śląskich 49

01-494 Warszawa


tel.:

22 423 11 11

 

22 425 32 32

fax.:

22 398 78 90

  • adwords
  • gai
  • Newsletter