Pozycjonowanie

Blue Vision Internet Marketing

Piastów Śląskich 49

01-494 Warszawa


tel.:

22 423 11 11

 

22 425 32 32

fax.:

22 398 78 90

Mapy, Long Tail, Efekt Surround

„Internet staje się miejskim rynkiem globalnej wioski jutra.”

Bill Gates - założyciel Microsoftu
 

Mapy Google - Idealne dla firm lokalnych!

 

Mapy Google to obecnie najbardziej popularna usługa geolokalizacyjna dostępna w Polsce. Coraz więcej osób szuka informacji w Internecie powiązanych z konkretną lokalizacją, dlatego obecność w Mapach Google jest niezbędna aby znaleźć wartościowych klientów. Również w organicznych wynikach wyszukiwania, Google coraz częściej wyświetla wyniki połączone z Mapami Google (takie połączenie możemy rozpoznać po tzw łezce pojawiającej się z lewej strony wyniku).

Dzięki Mapom Google Państwa firma jest widoczna dla potencjalnych klientów szukających produktów lub usług w najbliższej okolicy np: jeśli siedziba Państwa firmy znajduje się w Rzeszowie, to po wpisaniu w wyszukiwarce hasła fryzjer , pojawią się wyniki dotyczące zakładów fryzjerskich w Rzeszowie i okolicach (Google odczyta lokalizację internauty po IP, i do tej lokalizacji dopasuje wyniki wyszukiwania).
 

Obecność w Mapach Google poprawia również pozycjonowanie samej strony internetowej i daje możliwość osiągnięcia bardzo korzystnego Efektu Surround w wynikach wyszukiwania (o tym piszemy poniżej). Mapy umożliwiają również umieszczenie takich informacji jak numery telefonów, logotyp, zdjęcia, filmy z YouTube oraz opinie klientów. Bardzo często są używane przez osoby korzystające z urządzeń mobilnych takich jak telefony komórkowe oraz tablety.

Mapy Google są szczególnie korzystne dla takich biznesów jak np: sklepy stacjonarne, firmy usługowe, banki, kliniki medyczne.


Korzyści z Map Google:

- możliwość zaprezentowania oferty na Mapach Google - najlepszym narzędziu geolokalizacyjnym
- polepszenie wizerunku dzięki pozytywnym opiniom od Państwa klientów
- polepszenie pozycji w wynikach wyszukiwania Google
- uzyskanie Efektu Surround w wynikach wyszukiwania
- Państwa oferta trafi do klientów z Państwa lokalizacji -daje to dużą szansę uzyskania stałego klienta.


Metoda Long Tail - Idealna dla sklepów internetowych!

 

Metoda Long Tail w SEM potocznie jest nazywana Strategią Długiego Ogona lub Szerokim Pozycjonowaniem czyli promowaniem strony www nie tylko pod ogólnymi hasłami kluczowymi (jak np: -okna, -hotel, -laptopy), ale także pod wieloma szczegółowymi hasłami (jak np:-drewniane okna warszawa, -najlepszy hotel szczawnica, -tanie laptopy kraków).

Wraz ze wzrostem ilości stron WWW, użytkownicy Internetu korzystający z wyszukiwarek zaczęli  stosować dokładniejsze i dłuższe frazy np: trzy wyrazowe. Dlatego wykorzystanie metody Long Tail jako dodatkowej promocji strony internetowej pozwala zaistnieć na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania SERP, na możliwie dużą liczbę niszowych, ale związanych tematycznie fraz. W przypadku metody Long Tail nastawiamy się na pozycjonowanie kilkudziesięciu lub nawet kilkuset haseł.

Korzyści z Metody Long Tail:
- współczynnik konwersji, czyli sprzedaży z haseł niszowych jest często większy, niż z haseł ogólnych.
- w przypadku spadku pozycji na kilka haseł w metodzie LT ilość odwiedzin Państwa strony zmniejsza się w niewielkim stopniu
- metoda LT jest doskonała dla sklepów internetowych, ponieważ każdy sklep sprzedaje minimum kilkadziesiąt produktów
- cena pozycjonowania jednego wyrażenia kluczowego kilkuwyrazowego jest czasem kilkukrotnie niższa od ceny pozycjonowania hasła jednowyrazowego.

Efekt Surround - Idealny dla wszystkich firm!

 

Wyniki wyszukiwania dla różnych haseł różnią się wyglądem. Zawsze podzielone są na wyniki sponsorowane (płatne linki) i wyniki naturalne. Dodatkowo w wynikach naturalnych bardzo często pojawiają się takie informacje jak wyniki w Mapach Google, zdjęcia, filmy z youtube, wpisy na blogach a czasami komentarze. Dobrze jeśli link do strony pojawia się w co najmniej dwóch miejscach na stronie z wynikami, czyli w płatnych linkach i w wynikach naturalnych. 

Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest sytuacja gdy strona pojawia się w kilku miejscach w naturalnych wynikach wyszukiwania takich jak Mapy Google, zdjęcia lub filmy.

Nazywamy to Efektem Surround. Dzięki niemu klient jest „otoczony” wynikami wyszukiwania, co przekonuje go do słuszności kliknięcia w link do strony.

Korzyści z Efektu Sourround:
- wizerunek lidera w branży
- duża klikalność w linki (Większy CTR)
- większe zaufanie do znalezionej firmy

 

Blue Vision Internet Marketing

Piastów Śląskich 49

01-494 Warszawa


tel.:

22 423 11 11

 

22 425 32 32

fax.:

22 398 78 90

  • adwords
  • gai
  • Newsletter